De perfecte sales page verkoopt vanzelf


Een belangrijk onderdeel van een impactvol online learning platform is de perfecte sales page. EΓ©ntje die zich vanzelf verkoopt dus!Β 

Daar hoort een strategie bij. Er zijn drie belangrijke elementen waar je rekening mee moet houden:

  1. HET VERHAAL. Je moet laten zien dat je je perfect in de schoenen kan verplaatsen van je droomklant. Jij begrijpt je droomklant als de beste. Jij weet waar je droomklant mee worstelt (de problemen of de pijnpunten). Maar bovenal, jij weet hoe je de problemen van je droomklant kan oplossen! That's right. Jouw online module is dè oplossing en via je sales page ga je dit duidelijk maken aan je droomklant.

  2. DE STRUCTUUR. Je mag je droomklant perfect kennen en dit vertalen naar een ijzersterk verhaal. Maar je mist gegarandeerd je doel als dit verhaal niet logisch en duidelijk gestructureerd is. Zo bestaan er bewezen succesformules die je kan volgen.

  3. HET VISUELE ASPECT. Je verhaal: βœ”οΈ. Je structuur: βœ”οΈ. Maar daarmee ben je nog niet. Je wil geen ellenlange teksten op je sales page want zo verlies je de aandacht van je droomklant. Maak het visueel. Het oog πŸ‘€ wil ook wat.


Een sales page staat of valt dus met bovenstaande elementen. De truc is om het maximum te halen uit deze drie elementen.Β 

Hoe? Dat bespreek ik hieronder. Ik ga het ook hebben over Thinkific en hoe Thinkific hier een belangrijke rol in kan spelen. Want ik kan je alvast één ding beloven: met Thinkific kan je dè perfecte sales pages maken. En dat zelfs in de gratis account!

Het verhaal

Denk hier even over na. Waarvoor dient je sales page? Wel, er is maar één doel, en dat is jouw online module verkopen. #deuh Je wil zoveel mogelijk van je droomklanten overtuigen om in te schrijven voor jouw online module. Am I right? Ok. Maar hoe doe je dat?

Verander het leven van je droomklant

Via je sales page ga je dus je online module in de spotlight zetten. Maar hoe zorg je ervoor dat je droomklant overtuigd is om dit te kopen?

Wel, jouw online module is een oplossing voor een probleem dat je droomklant heeft. Je droomklant worstelt ergens mee. Je droomklant ligt ’s nachts van iets wakker. Wat is dat exact? Dat moet je dus eerst goed helder hebben alvorens je kan beginnen aan het verhaal van je sales page.

Hoe kan het leven van je droomklant eruit zien als die problemen zijn opgelost? En bovenal, wat is het wondermiddel? Wat is de oplossing? Jouw online module dus!

Hoe kan jij het leven van je droomklant veranderen met jouw online module? En hoe ziet het leven van je droomklant eruit als je dat gedaan hebt? Dat verhaal moet je brengen.

Pas als je bovenstaande hebt uitgelicht, ga je je online module in de spotlight zetten. Wat is het? Wat krijgen ze? Hoe is jouw online module opgebouwd? Via welke stappen begeleid je ze naar het resultaat? De transformatie dus. Of anders genaamd: het leerdoel van je online module. Voor wie is je online module bestemd? Voor wie niet?Β 

Je wil gegoogeld worden

Doe ook voldoende research op je keywords. Als je een online module aanbiedt op een sales page, dan wil je ook gevonden worden. Je online module is een oplossing voor het probleem van je droomklant. Als die droomklant op zoek is naar een oplossing voor zijn/haar probleem, dan wil je dus door je droomklant gevonden worden. Right?Β 

Wel, dan moet je tactisch denken en woorden (keywords) gebruiken waarvan je weet dat mensen, meerbepaald je droomklanten, hierop gaan zoeken. Β 

Zoeken doen we meestal in... Google. Dit is waar we onze gedachten, behoeftes, vragen,... - zelfs angsten - intypen. Herkenbaar?Β 

Gelukkig heeft Google ook enkele zeer goede en gratis tools om de keywords te checken, zoals Google Keywords, Google Trends,…

Hoe zit dat in Thinkific?

Bij elke online module krijg je automatisch een sales page. Je hoeft dus geen aparte sales page te maken in Wordpress, Phoenix, Shopify, Leadpages,… 

Deze sales page leidt - via call-to-action knoppen - naar de Thinkific check out. Je kan deze ook omleiden naar een andere check out, vb die van Shopify, Plug & Pay,... Op deze sales page ga je dus je verhaal brengen.

Bovendien is het super gemakkelijk werken in Thinkific! What I love about Thinkific is dat je je sales pages kan bouwen met β€œblokjes”. Een beetje zoals lego. Wil je iets van plaats veranderen? Er is een heel gemakkelijke drag & drop. Kinderspel als je het mij vraagt. Je hoeft echt geen IT-er te zijn. Dat ben ik ook niet.

Thinkific heeft ook de nodige SEO settings. Gebruik je de juiste keywords? Dan word je gevonden in Google door je droomklant. Zonder dure advertenties.

De structuur

Wil je zoveel mogelijk droomklanten bereiken en helpen met jouw online module, dan heb je dus een sales page nodig. De perfecte sales page leidt jouw droomklant naar de check-out.

Zoals ik eerder al schreef, het is uitermate belangrijk dat je jezelf in de schoenen van je droomklant kan verplaatsen. Jij moet aantonen dat je je droomklant perfect begrijpt en... kan helpen. Dat doe je door een goed verhaal.

But.... there is a but

Je mag het perfecte verhaal hebben, daar kom je niet ver mee als je dat niet logisch opbouwt. Strategisch dus. Hoe? Ik geef je enkele voorbeelden.

Trek de aandacht!

Je gaat niet starten met onmiddellijk je online module te pitchen van zodra je droomklant op jouw sales page komt. That’s a no no! πŸ™…πŸ»β€β™€οΈ

Wat je wel wil doen is de aandacht trekken van je droomklant. Jouw droomklant zit met een 'probleem'. Je gaat jouw verhaal herkenbaar moeten maken. Jouw droomklant moet denken: "tiens, hier struggel ik mee..." om dan verder te scrollen. Je moet je droomklant nieuwsgierig maken.

Trouwens, je hebt maar een paar seconden de tijd om ervoor te zorgen dat je droomklant verder scrolt i.p.v. weg klikt. Je zal waarschijnlijk al wel gehoord hebben dat onze aandachtspanne lager is dan die van een goudvis. (πŸ™ŒπŸ» hoera voor de goudvis, by the way!)

Het is niet omdat jij het zegt....

Hou er rekening mee dat je droomklant er zeker van wil zijn dat je online module hen wel degelijk kan helpen. Ze hebben bewijs nodig. Van anderen. Zo zitten we als mens nu eenmaal in elkaar. Hoe ben je zelf?Β Dit noemen ze social proof.

Wat zeggen anderen? Hallo, testimonials! πŸ‘‹πŸ» Testimonials geven het nodige vertrouwen dat jouw droomklant ook kan wat anderen kunnen. Wat zijn de resultaten? Hoe is hun leven veranderd? Plus, het "FOMO" fenomeen ("the fear of missing out") speelt hier ook bij. "Zij hebben het gedaan? Dan kan ik niet achterblijven."

Voorzie dus testimonials op je sales page om je droomklant te overtuigen. Dat doe je meer naar het einde toe.Β 

Trouwens, via testimonials laat je anderen je online training voor jou verkopen. Handig toch!?

Ja maar…

Met je sales page wil je ook alle bezwaren wegwerken die ronddwarrelen in het hoofd van je droomklant (en die hen eventueel tegenhouden je online module te kopen...). Met je sales page wil je hen vertellen Γ¨n overtuigen waarom ze niet langer moeten twijfelen en waarom jouw online training de oplossing is voor hun "probleem".Β 

Hoe werk je de bezwaren weg? Dat kan je doen door de mogelijkse bezwaren in vraagvorm te gieten.

Maar er is meer. Veel meer.

Bovenstaande zijn enkele voorbeelden. De structuur van je verhaal is dus enorm belangrijk. Je verhaal moet logisch en strategisch opgebouwd zijn.Β 

Hoe zit dat in Thinkific?

What I love about Thinkific is dat je je sales pages kan bouwen met blokjes. Elke blok heeft zijn eigen functie. De 'banner' blok bijvoorbeeld is ideaal om de aandacht te trekken.Β 

Als je iets wil 'oplijsten', bijvoorbeeld de frustraties waar je droomklant mee worstelt, dan gebruik je een 'checklist' blok. Ook de β€˜icons’ section is hier ideaal voor.

En er zijn ook "Social Proof" sections om je testimonials uit te lichten. Bovendien verzamelt Thinkific ook automatische reviews waar je zelf over beslist of je die al dan niet wil inzetten op je sales page.

Via de β€œFrequently Asked Questions” section kan je dan weer de bezwaren wegnemen.

Het visuele aspect

Je verhaal mag ijzersterk in elkaar zitten. Je mag alle regeltjes van de logica gerespecteerd hebben wat betreft de structuur. Als je dat gewoon in een lange tekst giet op je sales page, dan loop je het risico dat je droomklant de aandacht verliest en afhaakt.

Veel van je droomklanten zijn "skimmers". Weet je wat dit is? Ze proberen zo snel mogelijk je sales page te scannen en te begrijpen wat je te zeggen hebt. Als er teveel tekst staat, mis je je doel. Dus maak het zo visueel mogelijk.Β 

Hoe zit dat in Thinkific?

Gelukkig kan dit met Thinkific. Denk aan checklists, icons, bonus, de inhoudstafel,..Β Je kan zelfs een countdown voorzien moest je werken met een tijdelijke actie. Ideaal trouwens om er β€œurgency” aan te koppelen.

Van zodra je je verhaal klaar hebt, zowel naar inhoud als naar structuur toe, denk je even na welke blokken je gaat gebruiken voor welk stuk van je verhaal. Je zet de blokken klaar en je laadt vervolgens je verhaal op in elke blok. Super easy!

Conclusie

De ideale sales page vertelt dus een duidelijk verhaal, is intuΓ―tief Γ¨n visueel aantrekkelijk. Het is dus de bedoeling dat je, met je sales page, je droomklant overtuigt om zich in te schrijven voor je online module.

Maar er hoort wel wat denkwerk bij. Thinkific gaat dit niet voor jou doen. Maak je een nieuwe online module aan? Dan krijg je een quasi lege sales page. Je moet dus zelf nog even bekijken welke blokken ideaal zijn om je verhaal te vertellen.

Β 

Geen zin in het denk- en gokwerk? Hulp nodig?

Het is geen rocket science maar... er is dus een methode om het absolute maximum uit een sales pagina te halen.

Als je een specifieke volgorde respecteert om je online training te "presenteren", dan kan je de aandacht van je ideale klant vast houden en vertrouwen opbouwen.

Dit moet je dus goed aanpakken! Want ten laatste -maar bij voorkeur eerder- op het einde van je sales page zou je droomklant overtuigd moeten zijn en jouw online training willen kopen! Het is te zeggen, het resultaat van jouw online training!

Ik heb een online training ontwikkeld Γ¨n een blueprint die je kunnen helpen.

Online training: de Thinkific Sales Page Blueprint

Ben je al gestart in Thinkific? Maar wil je je sales pages finetunen om meer inschrijvingen te krijgen voor je online modules? Dan kan mijn online training β€œThinkific Sales Page Blueprint” je helpen.

Ik leer je hoe je een goede sales pagina kan bouwen aan de hand van mijn "Sales Page Blueprint". Deze is gestoeld op bewezen succesformules.Β 

Een goede sales page kenmerkt zich door 1) een goed verhaal, 2) een logische structuur en 3) een visuele opbouw.Β 

Mijn Sales Page Blueprint combineert deze drie zaken. Ik heb de structuur, zijnde de Thinkific blokken, voor jou al uitgedokterd, hier moet jij je hoofd dus niet meer over breken.Β 

De Sales Page Blueprint bestaat uit 17 Thinkific blokken. In elke blok wordt een stuk van jouw verhaal verteld. Ik heb bepaalde blokken geselecteerd die - qua visuals - het best aansluiten op dat stukje van je verhaal.

Maar alvorens je aan de slag gaat met het maken van je sales page doe je best eerst wat... huiswerk.Β πŸ˜‰

Ik ga je dus ook aan het werk zetten in deze online training. Dit "huiswerk" vormt de grote lijnen, de strategie, achter het verhaal dat je naar buiten gaat brengen via je sales page. Het is zeer belangrijk en mag je zeker niet overslaan want het gaat je helpen om het verhaal van je sales page te schrijven.

Meer weten? Scroll dan zeker verder πŸ‘‡πŸ»


Dè online training om de perfecte sales page in Thinkific te maken

Say hello to the "Thinkific Sales Page Blueprint"

Thinkific is een geweldig platform maar als je start is alles nog blanco. Uiteraard kan je snel en gemakkelijk je sales page opzetten maar toch is het belangrijk dat je dat doordacht doet. Je sales page is namelijk de pagina waar je droomklant op terecht komt als die van jou en jouw online modules heeft gehoord. Maar dat wil niet zeggen dat die zomaar jouw online module gaat aankopen. Het verhaal dat je brengt is enorm belangrijk. Maar ook de structuur en het visuele aspect.

Hoe zorg je ervoor dat je droomklant getriggerd wordt om meer te weten te komen om uiteindelijk overtuigd te zijn en zich in te schrijven voor jouw online module?

Ik heb dit alles gecombineerd in mijn Thinkific Sales Page Blueprint. Ik toon je hoe je die opzet, en hoe je je verhaal daarin kan vertellen.

I love Thinkific and Plug & Pay

Ik ben die hard fan van Thinkific. Dit all-in-one online learning platform laat je toe om een leuk, impactvol, gebruiks- Γ¨n onderhoudsvriendelijk online learning platform te bouwen. Je hoeft geen IT kennis te bezitten!Β 

Benieuwd? Klik op het logo en maak alvast je gratis account aan.



Thinkific heeft een geΓ―ntegreerde betaalpagina. Super handig, alleen kan je hiermee enkel credit card & Paypal aanbieden aan je klanten.

Gelukkig kan je koppelen met Plug & Pay dat ongelooflijk veel mogelijkheden biedt.

Met Thinkific en Plug & Pay heb je dus een gouden duo.Β 

Meer weten over Plug & Pay? Klik hieronder op het logo en test het 14 dagen gratis uit.



Heb je nog vragen?