Als je passie, je talent, je expertise... je citroenen zijn... Dan is je limonade een... impactvol online learning platform!

Maar nu... Hoe maak je limonade van je citroenen?

Top! Jij wil een online learning platform! Maar niet zomaar ééntje! Eéntje dat... knalt! Vol waarde. Met impact. Eéntje dat zichzelf verkoopt. Dit kan perfect als je een goed plan van aanpak hebt.

Om te beginnen moet je eerst helder hebben wat je anderen gaat leren. Vergelijk je impactvol online learning platform dus met... je limonade. Je passie, talent en expertise... dat zijn je citroenen.

Hoe maak je limonade van je citroenen? 


Dit heb je nodig.

  • De juiste mindset.
  • Een realistische planning.
  • Jouw citroenen.
  • Jouw why.
  • Jouw ideale klant.
  • Een strategisch online aanbod.
  • Structuur en een authentiek verhaal.
  • Een platform dat bij je doel past.
  • Een online sales strategie.


De juiste mindset.

Het bouwen van je online learning platform is... FUN. Je gaat immers anderen iets aanleren. Nog meer mensen helpen! En net omdat het online is kan je zelfs geld verdienen als je slaapt of op vakantie bent. Maar... onderschat het niet... het is wel veel werk. Bezin dus voor je begin, want je gaat sneller dan je denkt de handdoek in de ring gooien als het resultaat niet is wat jij hoopte dat het zou zijn. Een doordacht plan van aanpak zal je helpen je doel te bereiken!


Een realistische planning.

Alles begint met het vooropstellen van je doel. Dit doel helpt je om te focussen en helpt je op weg naar datgeen dat je wil bereiken. Een impactvol online learning platform dus!

Hoe bereik je dat doel? Door een goed doordacht plan van aanpak èn.. een realistische planning.


Jouw citroenen.

Wat worden de "topics" waar je je online learning platform rond gaat bouwen? Wat is jouw passie? Je talent? Je expertise? Je skills? Wat willen anderen van je leren? Dit zijn jouw citroenen!


Jouw why.

Wat is de "why" van je online learning platform? Waarom roep je dit in het leven?

En... wat maakt jou uniek ten opzichte van je conculega's?


Jouw ideale klant.

Voordat je start met het uitwerken van je online aanbod moet je helder hebben wie je daarmee wil bereiken.

Wie is jouw ideale klant? Waar struggelt je ideale klant mee? En hoe kan jij dit oplossen? Wat is het resultaat nadat jij het hebt opgelost?


Een strategisch online aanbod.

Hoe werk je je online aanbod uit op een strategische manier? 

Wat je niet wil doen is meteen een duur online coaching programma lanceren. 

Zelfs als je al een grote "tribe" hebt, willen die eerst zien wat je online te bieden hebt. 

Bekijk je online aanbod dus als een trap. Je duurdere programma’s staan bovenaan de trap. Via gratis waarde (zoals blogs, social media, e-mails,...), gratis downloads (ebooks, guides,…), gratis mini courses en laagdrempelige en goedkopere online trainingen ga je je ideale klant naar boven op de trap leiden. Je moet de drempel dus zo laag mogelijk zetten. 

Denk daar goed over na en zie dat je in verschillende prijsklassen iets kan aanbieden. Hoe meer waarde, hoe duurder.

Bedenk ook een catchy titel en tagline (oneliner) voor je online modules.


Structuur en een authentiek verhaal.

Structureer je online modules op een logische en impactvolle manier. Teken een roadmap uit voor elke online module. Het eindpunt is het leerdoel. Via welke mijlpalen geraakt je ideale klant op de eindbestemming? En welke stappen, per mijlpaal, zijn hiervoor nodig? Als je dat helder hebt, leert je ideale klant wat die moet leren. En zo komt die terug voor meer. En wordt die ambassadeur for life.

Maar daar eindigt het niet. Hoe schrijf je de home page van je academy? De truc is om bezoekers nieuwsgierig te maken en te laten doorscrollen, ipv weg te klikken. 

Je hoort regelmatig dat we onze aandacht er minder lang kunnen bijhouden dan een goudvis (sorry, goudvis). Dat betekent dat je maar enkele seconden hebt om de aandacht te trekken van bezoekers op je home page. Denk hier goed over na en voorzie niet teveel toeters en bellen. Dat leidt tot keuzestress en dan is je bezoeker ook weer weg.

Je hebt ook een goede sales page voor je online modules nodig. Wat is een goede sales page? Dat is er ééntje die zichzelf verkoopt. ;)

TIP. Je hebt eerder al het probleem en de oplossing (+ het resultaat) van je ideale klant in kaart gebracht. Dit ga je opnieuw gebruiken op je sales page. Maak het herkenbaar. Giet het in een mooi en opbouwend verhaal.

Een “Over Mij" pagina mag ook niet ontbreken. People buy from people. Als je ideale klant je nog niet kent, en meer wil weten, dan gaan ze gegarandeerd doorklikken naar je "over mij" pagina. Schrijf hier niet je ganse levensverhaal. Je ideale klant bekijkt dit vooral uit het oogpunt: “what’s in it for me?”. Hou dit in het achterhoofd.

Vergeet je blogs niet. Voorzie onderaan elke blog een call to action naar één van je lead magnets (die hierop betrekking heeft).


Een platform dat bij je past.

Hoe haal je het meeste uit je platform? Want je mag bovenstaande tot in de puntjes uitwerken, als je dat niet op de juiste manier kan vertalen naar je online learning platform, dan verlies je... aan impact.

En dat wil je niet, toch? Kies dus een platform dat gebruiksvriendelijk is en bij jou, ttz je business plan, past.


Een online sales strategie.

And last but not least: een online learning strategie is onmisbaar! 

Je zit online. Je hebt geen leuke winkel in een drukke winkelstraat met een uitnodigende etalage die je ideale klant nieuwsgierig maakt om binnen te komen, uitleg te vragen en je online trainingen aan te kopen.

Denk dus goed na over je launch plan. Voorzie voldoende tijd en werk dit in stappen uit. Zet je lead magnets in.

Maak gebruik van automatisch e-mail funnels, landingspagina's en sign-up formulieren. Op die manier kan je je ideale klant laten kennis maken met jou. Geef waarde waaruit duidelijk wordt dat jij de oplossing hebt voor hun probleem. Om ze zo te laten kennis maken met je online aanbod.

Als je inzet op betalende social media advertenties, doe dit dan om leads te verzamelen die zo in je e-mail funnels geraken en naar je betalende online modules worden geleid. Het heeft geen zin om je betalende online modules via advertenties te gaan promoten. Mensen moeten je eerst leren kennen en vertrouwen alvorens ze overgaan tot een aankoop. Hoe ben je zelf?


Hoe kan ik je helpen?

De truc is dus om het meeste te halen uit beide werelden. Uit je strategisch plan van aanpak èn uit het online learning platform van je keuze. 

Ikzelf ben Thinkific expert.

Gebruik je een ander platform dan Thinkific? Weet dat ik je nog steeds kan helpen met je strategisch plan van aanpak. Los van het platform dat je gebruikt: een strategisch plan van aanpak heb je steeds nodig en de principes zijn altijd hetzelfde! (Ik kan je dan uiteraard niet bijstaan hoe je dat op de meest impactvolle manier vertaalt naar jouw platform. Hetzelfde geldt voor technisch advies.)

Gebruik je Thinkific? Of wil je Thinkific gebruiken? All right! Dan kan ik je helpen om het meeste te halen uit beide werelden! En ik kan alle technische shizzle uit jouw handen nemen. 

Meer weten? Stuur me een e-mailtje op hello@teacheroes.be en ik vertel je maar al te graag wat meer over mijn coaching trajecten.

Pssst. Misschien is mijn "Thinkific Succes Kit" wel iets voor jou? Scroll verder en ontdek er meer over!


Recept: Hoe maak je limonade van je citroenen?

Wat zijn de geheime ingrediënten van een impactvol online learning platform?

Je ziet, er komt toch heel wat bij kijken, hè? Het is en blijft een online business. 🤷🏻‍♀️ Je hebt geen uitnodigende etalage in een drukke winkelstraat waarmee je je ideale klant nieuwsgierig kan maken naar meer.

Hoe pak je dat dan aan? Je hebt dus een doordacht plan van aanpak nodig. Mijn recept (dit zijn in feite de geheime ingrediënten voor een impactvol online learning platform) zet je alvast op weg.

Ken je de "Thinkific Succes Kit" al?

Ik zet jouw online learning platform voor je op aan de hand van succesvolle blueprints (voor drie online courses, je 'academy' home page, drie sales pages, een over-mij pagina en een blog pagina).

Het enige dat jij nog moet doen is je verhaal en je content opladen. Maar zelfs daar begeleid ik je stap-voor-stap bij! Zo krijg je toegang tot een leuke, hands-on, "DO" online training die je doorheen een doordacht plan van aanpak gidst.

Beschikbaar in 2 versies! De DIY versie (zonder persoonlijke coaching) en de VIP versie (met 3 uur persoonlijke coaching).

GRATIS Mini Course: "De Geheime Ingrediënten".

Wat is het geheim achter een impactvol online learning platform?

Ik ben Thinkific Partner.

Ik ben die hard fan van Thinkific. Dit all-in-one online learning platform laat je toe om een leuk, impactvol, gebruiks- èn onderhoudsvriendelijk online learning platform te bouwen. Je hoeft geen IT kennis te bezitten! Bovendien koppel je gratis met Shopify Lite. Voor amper $ 9 / maand kan je via Shopify Lite je klanten laten betalen met Ideal en Bancontact. Geen Zapier nodig! 

Benieuwd? Klik op het logo en maak alvast je gratis account aan.



Ik vertel het je ook in mijn IGTV video. Klik op het logo en ontdek alles over de voordelen van Thinkific.